السبت، 19 يوليو 2008

وحشتوني اوي اوي


سلام عليكم........
ازيكم يا اصحابي وحشتوني جدا جدا


انا مكسوفة منكم اوي ومكسوفة من نفسي اكتر واكتر لما بابص لاخر بوست كتبته والاقي نفسي استسلمت وضعفت قدام الظلم اللي اتعرضت لهوكنت قررت اني ماكتبش في المدونة تاني الا لما احس اني اقدر اواجهكم واقدر اخد قرار حاسم في حياتي لان البلوج ده الهدف منه اني اشجع نفسي واشجعكم علي النجاح وتخطي اي عقبة بتقابلنا بس صدقوني غصب عني والله انا عارفة اني كنت كئيبة اوي الفترة اللي فاتت دي وفي احد اصحابي علق علي البوست الاخير وقالي مش كل اذمة تمري بيها تعمل فيكي كده وتكتبي الكلام ده بيني وبينكم انا اتاخدت شوية من الكلام ده بس لما فكرت

لاقيت ان فعلا الكلام ده صح كل الناس بتمر بمشاكل واذمات وانا مش مفروض ابقي كئيبة كده بس انا ماليش حد غيركم اتكلم معاه وافضفض له انا باحس البلوج ده زي ما يكون بيتي اللي باعبر فيه عن كل اللي جوايا من غير خوف ....عشان كده عاوزاكم تستحملوني شوية وتبقوا دايما جنبي اينعم انا بارخم عليكم بس معلش مضطرين تستحملوني


المهم بقي يا حبايبي
انا عايزة اطمنكم علي رومي ....انا بقيت احسن كتير الحمدلله لما واجهت نفسي بالحقيقة اللي كانت غايبة عني وفتحت عنيا وشوفت الدنيا بنظر تانية خالص.... الناس اللي ظلموني وباعوني ربنا قدرني وسامحتهم بجد مسامحاهم من كل قلبي ... ماكدبش عليكم انا اتعذبت كتير لحد ما قدرت اسامح لان التمن كان غالي اوي المرادي بس معلش طول ما انا لسه باتنفس وفيا الروح هفضل احاول لحد اخر يوم في عمري


انا بقيت احسن بفضل ربنا طبعا لانه بيحط في طريقي ناس يعوضوني عن اللي خسرتهم زي صاحبتي "موءة" لما عرفتها ندمت علي كل يوم عشته من قبل ما اعرفها ربنا يخليهالي وتفضل جنبي علي طول


هههههههههه طبعا بتسالوني باضحك علي ايه ؟
اصلي امبارح خرجت انا وهبة"بوبا" نزلت نشتري شوية حاجات كده
كان بقالي شهور كتير اوي ماشوفتهاش وكنت متخيلة اني اول ما اشوفها هترمي في حضنها واقعد اعيط واحكيلها عن كل اللي شايلاه في قلبي بس الغريب في الموضوع اني اول ما شوفتها ماعرفش ايه اللي جرالي لاقيت الابتسامة اترسمت علي وشيي من الودن دي للودن التانية ههههههههه


تعرفوا...لما شوفت ابتسامة هبة مابقتش محتاجة اني احكي عن اي حاجة وجعتني لان مجرد وجودها جنبي ومعايا وعنيها تيجي في عنيا كافي انه يداويني من اي الم .... برغم اني جيت في الاخر واحنا في المواصلات ومروحين كنت هضعف وابين اللي جوايا بس مسكت نفسي لان بوبا عروسة وفرحانة وانا فرحانة بيها اكتر منها وفرحتي بيها ساعدتني كتير اني اخرج من حالتي.... عارفين لما تبقوا كده بتحبوا حد اوي وتشوفوا ابتسامة علي وشهه والا تسمعوا صوت ضحكته يا سلام تحسوا انكم ملكتوا الدنيا وما فيها


بلاش كئابة بقي ....احكيلكم علي موقف طريف حصل ........
بعد ما بوبا نزلت من العربية مفروض اني اركب عربية تانية المهم اني ركبت واحنا بصراحة لافينا كتير اوي لما خلاص رجلي وضهري كانوا اتكسروا انا وهي ماكوناش عايزين نروح ونسيب بعض
في العربية دي المفروض اني بافتح الشنطة وباطلع الاجرة عشان اديها للشخص اللي بيجمعها بصيت في الشنطة لاقيت جنيهات كده جنب بعضها فحطيت ايدي وطلعت واحد من غير ما ابص وانا اساسا دماغي كانت فاصلة وباديه للي قدامي وباقوله واحد من الجنيه راح بيقولي متاكدة انه واحد؟؟!!! انا استغربت وتنحت كده وقلت له ايوة واحد قالي طب خدي شوفي معاكي فكة وبصيت له اتاريني اديته ورقة مقطوعة من النتيجة بدل الجنيه هههههههههههههههههه لاقيته مسخسخ مالضحك وانا وشيي بقي جاب الوان وقلت له والله مخدتش بالي قالي اه منا واخد بالي ويضحك
هههههههههههههههه بجد كان موقف مضحك وحمدت ربنا ان هبة كانت نزلت لانها لو ماكانتش نزلت كنا ضحكنا ضحك مش طبيعي وكنا هنروح في داااااااااااااااهية..............................


معلش رغيت وطولت عليكم بس اصلي كان نفسي احكي معاكم اوي
خلاص بقي مافيش تفكير في اللي فات ومافيش زعل علي اللي راح
عايزاكم بس تدعولي اني انسي وان ربنا يهديني ويقربني منه ويخليلي اصحابي اللي واقفين جنبي بجد

وانا دلوقتي باحاول اشغل نفسي بحاجات كتير في مجال دراستي وغيره عشان اقدر انسي لاني خلاص مش عايزة افتكر اللي راح ولا هاعيش عذابه تاني ولا هسلم قلبي لحد مايستاهلهوش

وفي موضوع كده عايزة اخد رايكم فيه بس خليه بقي المرة الجاية احسن كده انا هتقطع .......والله مش عارفة ابطل ابقي رغاية
صحيح....عايزة اشكر الناس اللي ردوا علي البوست اللي فات وشجعوني وباعتذر بجد اني ماقدرتش ارد عليهم لاني كنت في حالة صعبة باعمل input من غير output
شكرا يا موءة ويا بوبا ويا نعكوشة
ربنا يخليكم ليا يارب

وحشتوني ..........بحبكم في الله

لا اله الا الله.....حبيبي محمد رسول الله


هناك 6 تعليقات:

غير معرف يقول...

انا بحييكى يا دكتورة ريهام عالبوست وحمداللة على سلامتك للمدونة بتاعتك كلامك جميل بيفكرنى بواحد ضحى بحبة لماحس انة عامل سلبى على اللىة بيحبة لماحس انة شدة لتحت بدل مايطلع معاة لفوق هو كان حاسس بكدة بس كان بيكدب نفسة لحد ماجة فى يوم وهى صارحتة بالكلام دة انة السبب فى انها محققتش حلمهاالدراسى اضطر يضحى بكل حاجة فى سبيل نجاحها معلش انا صدعت دماغك بحاجة بعيدة عن موضوعك حمداللة عالسلامة نورت مدونتك

نعكشة يقول...

هههههههههههههههههههه

والله انتي سكر يا ريري

ربنا يعزك يا رب و يديم ايامك فرح و سعادة
و مسخرة الموقف بتاع الميكروباس دة :D

ربنا يكرمك وي فتح عليكي دايماً

دمتي بخير و سلامة

سلامٌ عليكي

روووومي يقول...

السلام عليكم.........
هاني....
ميرسي لزيارتك مدونتي المتواضعة واتمني ان دي ماتكونش اخر مرة
الله يسلمك
اما بالنسبة للموضوع اللي بتتكلم عنه انا هاخصص ليه بوست كامل ان شاء الله وهو التضحية في الحب في رايي الحب=التضحية وتضحية عن تضحية تفرق لان بيبقي ليها انواع كتير ولازم كل واحد يجي علي نفسه شوية عشان المركب تمشي ..بس اللي فهمته من كلامك ا الواحد ده ضحي بحبه...ماعتقدش ان دي تبقي تضحية لان اللي بيحب حد بجد بيقف جنبه مش بيضحي بيه ....حتي لو كان احد الطرفين سبب في ضياع حلم الطرف الاخر بيتهيالي انه لو فضل جنبه ممكن يخليه يحقق احلام تانية بدل ما يستسهل ويسيبه ده في حالة ان الطرف الاخر بيحبه.......والله المستعان
نورت مدونتي
---------------
نعكووووووووووشة....
هههههههههههههه تخيلي لو كنتي معايا في الموقف ده...بجد كان موقف فظيع وعمري ما هنساه لاني كنت نايمة علي نفسي جدا الراجل قال لنفسه هي شاربة حاجة دي والا ايه وكنت لابسة النضارة بقي وعنيا خلاص هتقع والحالة كرب...
بحب دعواتك اوي يا نعكوشة ادعيلي كتير وليكي مثلها ان شاء الله
نورتي مدونتي
وعليكي السلام ورحمة الله وبركاته

هبههههووب يقول...

السلام عليكم
حبيبتى رومى عودٌ احمد ..نورتى مدونتك وسلامتك من اى حاله تضايقك
شوفى يا رومى
مفيش حاجه ف الدنيا دى تستاهل انك تزعلى عليها
ولو هتزعلى على حاجه ..لوانتى فعلا الى غلطى وطيعتيها منك...لكن لما يكون وجودك مش هيفرق مع الى قدامك صديقه او حبيب..يبقى ف الحاله دى كرامتك فوق كل شىء
عجبتنى جملتك الى قولتى فيها ان الى يحب حد بجد بيقف جنبه مش بيضحي بيه
...كان ليا واحدة صاحبتى لها مقوله مشهورة بتقول ان الى يبعنى ابيعه واكسب فيه...المهم حمد الله على سلامتك ورجوعك لينا رومى العسوله المرحه الى روحها بتتكلم عنها
----
رومى حبى
انا ليا الشرف انك تتكلمى عنى وعن يوم المغامرات بتاعنا
ربنا يخلينا لبعض
انا كنت مبسوطه اوى وانا معاكى ومكنتش عايزة اسيبك...لكن لكل شىء نهايه ودوام الحال من المحال
الموقف بتاع الميكروباس انا فطسط عليه وانا بقراة كان نفسى اتفرج ع الموقف دا بجد...هههههههههههه
---

ومستنيه اعرف ايه الموضوع الى كنتى هتتكلمى فيه ومش قولتى
----
بحبك اوى
خدى بالك من رومى

غير معرف يقول...

هو ده الكلام الجد هي دي رومي اللي أعرفها ألف حمدالله على السلامة يا جميل بجد فرحت قوي انك خرجتي من الحالة اللي كنتي فيها ومرسي يا جميل على الكلام الجامد اللي قولتيه في حقي أنا معملتش حاجة وانتي تستاهلي كل خير ربنا يكرمك.

أما موقف الميكروباص دة فبجد مسخرة أنا مبطلتش ضحك..هههههههههههههه..اية الراجل العبيط دة هو مش عارف ان العملة الجديدة بقت ورق النتايج ولا اية ناس مش عايشة في الدنيا معلش يا رومي ربنا يصبرنا...ههههههههههههههههههههه..ربنا يديم أيامك فرح وتفرحينا معاكي كالعادة.

dr.pencil

روووومي يقول...

سلام عليكم......
هبهوب.....
الله يسلم عمرك يا بوبا
عجبتني عود احمد دي
مين احمد ده يا بنت هههههههه
انتي فعلا معاكي حق
اخويا من زمان يقولي "من باعك بيعه وماتبكيش في يوم عليه"
بس تعرفي امتي بقي هتحسي انك فرحانة بجد ومبسوطة لما من جواكي تدعي للي باعك ده ساعتها هتحسي انك طايرة وان قلبك ابيض ونقي
نورتيني
ربنا يسعد ايامك ويكتب ليكي الخير حيث كان
بحبك اوي


موووووووءة.........
بقي مابطلتيش ضحك؟
ماشي يا موءة ليكي يووووووووم وساعتها هاسخسخ مالضحك بس اما اشوفك
وبعدين يا بنتي ايوة ورقة النتيجة هي العملة الحالية مش الجنيه بتاعكم ده ههههههههه

نورتيني خدي بالك من نفسك وخليكي علي طول معايا وجنبي